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Original title:
Charging infrastructure optimisation for electric taxis
Translated title:
Ladeinfrastrukturoptimierung für Elektrotaxis
Author:
Sellmair, Reinhard
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Hamacher, Thomas (Prof. Dr.)
Referee:
Hamacher, Thomas (Prof. Dr.); Busch, Fritz (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
ERG Energietechnik, Energiewirtschaft
Keywords:
taxi, electric mobility, charging infrastructure, optimisation, driving profile analysis, agent-based simulation, economics
Translated keywords:
Taxi, Elektromobilität, Ladeinfrastruktur, Optimierung, Fahrprofilanalyse, agentenbasierte Simulation, Wirtschaftlichkeit
TUM classification:
ERG 700d
Abstract:
This thesis proposes a method to optimise a charging infrastructure for electric taxis and applies this method in the context of Singapore. Therefore, driving profiles of 3,000 conventional taxis were taken into account. In order to estimate the charging demand of an electric taxi fleet, an agent-based simulation model was developed. The optimisation minimises detour, waiting time, and infrastructure costs by identifying the ideal number of charging stations at each location.
Translated abstract:
Diese Arbeit schlägt eine Methode zur Optimierung einer Ladeinfrastruktur für Elektrotaxis vor und wendet diese auf den Fall Singapur an. Hierfür wurden Fahrprofile von 3.000 konventionellen Taxis analysiert. Um den Ladebedarf einer Elektrotaxiflotte abzuschätzen wurde ein agentenbasiertes Simulationsmodell entwickelt. Die Optimierung identifiziert die ideale Anzahl an Ladestationen an jedem Ort um die Kosten von Umwegen, Wartezeiten und der Ladeinfrastruktur zu minimieren.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1401534
Date of submission:
29.11.2017
Oral examination:
03.08.2018
File size:
10648827 bytes
Pages:
199
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20180803-1401534-1-3
Last change:
07.11.2018
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