User: Guest  Login
Original title:
Evidenzbasierte physiotherapeutische Praxis in der Hochschulbildung: 
Original subtitle:
Das Kompetenzmodell "Physiotherapeutische Diagnostik" 
Translated title:
Evidence based physiotherapeutic praxis in higher education: 
Translated subtitle:
The competence module "physiotherapeutic diagnostics" 
Year:
2017 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät TUM School of Education 
Advisor:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.) 
Referee:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.); Berberat, Pascal (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften 
Keywords:
Modellklausel, evidenzbasierte physiotherapeutische Praxis, Hochschulbildung, physiotherapeutische Diagnostik 
Translated keywords:
model clause, evidence based physiotherapeutic praxis, higher education, physiotherapeutic diagnostics 
Abstract:
Mit dem Gesetz zur Einführung der Modellklausel 2009 wurde die Möglichkeit geschaffen, die evidenzbasierte physiotherapeutische Praxis in die Hochschulbildung zu implementieren. Im Rahmen der Dissertation wurde ein Basismodul der EBP, die physiotherapeutische Diagnostik, konzipiert. Die zu erwartenden Lernergebnisse wurden im Prüfungsformat OSCE getestet. Weiterhin diente die subjektive Einschätzung der Studierenden zu ihrer Handlungskompetenz als wichtiges Ergebnisparameter. Mit den Ergebnissen...    »
 
Translated abstract:
With the introduction of the model clause in 2009 the possibility was provided by law to implement the evidence based physiotherapy practice in higher education. In this thesis a basic module of EBP, the physiotherapeutic diagnostics, was conceptualized. The expected learning outcomes were tested in the exam format OSCE. Furthermore the subjective evaluation of students regarding their competences served as an important result parameter. The results showed some evidence that the developed compet...    »
 
Oral examination:
05.12.2017 
File size:
6441695 bytes 
Pages:
390 
Last change:
20.12.2017