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Original title:
An Integrative Evaluation of Airline Pilots’ Manual High-Precision Flying Skills in the Age of Automation 
Translated title:
Eine gezielte Bewertung manueller feinmotorischer Flugfertigkeiten von Linienpiloten im Zeitalter der Automation 
Year:
2017 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.) 
Referee:
Bengler, Klaus (Prof. Dr.); Zimmer, Alf C. (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein) 
TUM classification:
TEC 900d 
Abstract:
This thesis reports the analysis of manual flying skills of airline pilots. Short and long-haul pilots differing in recent flight practice have had to complete a manual approach and landing scenario. Their visual scanning and fine-motor control of the aircraft has been recorded and analyzed. In the first step it is found that recency of practice has the most important effect on manual flight performance, while over-all experience only has a marginal effect. 
Translated abstract:
In der vorliegenden Arbeit werden in mehreren Flugsimulatorstudien Faktoren untersucht, welche die manuelle Flugfertigkeit von Linienpilotenbeeinflussen können. Kurz- und Langstreckenpiloten, die sich in ihrer Flugpraxis unterscheiden, müssen einen manuellen Endanflug mit Landung absolvieren, während ihr Blick- und Steuerverhalten aufgezeichnet wird. Im ersten Schritt der Auswertungen stellt sich die aktuelle Flugpraxis als der wichtigste Einflussfaktor auf die manuelle Flugleistung heraus. 
Oral examination:
22.12.2017 
File size:
3279869 bytes 
Pages:
90 
Last change:
30.01.2018