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Original title:
Software Deployment Analysis for Mixed Reliability Automotive Systems 
Translated title:
Analyse von Software Verteilungen für gemischt zuverlässige Automobilsysteme 
Year:
2017 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Broy, Manfred (Prof. Dr. Dr. h.c.) 
Referee:
Broy, Manfred (Prof. Dr. Dr. h.c.); Teich, Jürgen (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik 
Keywords:
Fault Tolerance, Graceful Degradation, Fail-Operational, Dependability, Reliability, Mixed Criticality, Safety, Deployment, Redundancy, Synthesis, Automotive, Formal Methods 
Translated keywords:
Fehlertoleranz, Degradation, Verlässlichkeit, Zuverlässigkeit, gemischt-kritische Systeme, Sicherheit, Verteilung, Redundanz, Synthese, Automobil, Formale Methoden 
TUM classification:
DAT 310d 
Abstract:
Safety critical systems require rising dependability due to increasing autonomy. Fault-tolerance is necessary, but failures may cause system resources to become insufficient to provide all intended functional features. We introduce an approach to formally analyze failure scenarios in mixed criticality systems, combined with the synthesis of valid deployments of software to hardware, incorporating adequate redundancy to address mixed reliability. Based on a formal system model, we provide a struc...    »
 
Translated abstract:
Sicherheitskritische Systeme erfordern mit zunehmender Autonomie wachsende Verlässlichkeit. Oft sind solche Anforderungen heterogen für verschiedene Systemfunktionen, und im Fehlerfall sind aufgrund abnehmender Ressourcen nicht immer alle Funktionen bereitstellbar. Wir zeigen ein Verfahren zur formalen Analyse von Fehlerszenarien, kombiniert mit einer Synthese valider Verteilungen von Software auf Hardware mit Redundanz zur Sicherstellung von Zuverlässigkeit. Basierend auf einem formalen Systemm...    »
 
Oral examination:
26.07.2017 
File size:
5258270 bytes 
Pages:
214 
Last change:
07.08.2017