User: Guest  Login
Original title:
Der Einfluss kultureller Rahmenbedingungen auf Produktassoziationen und -einstellungen
Translated title:
Cultural influences on product associations and attitudes
Author:
Lampe, Lukas
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.)
Referee:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.); Strack, Micha (Priv.-Doz. Dr.)
Language:
de
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft; WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
sensorische Produktforschung, Kultur, Produktassoziationen, Produkteinstellungen
Translated keywords:
sensory research, culture, product associations, product attitudes
TUM classification:
LAN 051d; OEK 740d
Abstract:
In der Dissertation wurde erstmals der kulturelle Einfluss auf die assoziative Verarbeitung einzelner Produktcharakteristika untersucht. Die Ergebnisse der empirischen Untersuchung zeigen, dass (1) dieselben Produktbestandteile kulturbedingt unterschiedliche Assoziationen auslösen, (2) kulturverschiedene Produkteinstellungen vorherrschen, und (3) diese Einstellungen durch unterschiedliche Produktbestandteile in den Kulturen bedingt sind.
Translated abstract:
The dissertation analyses for the first time cultural influences on the associative processing of individual product characteristics. The results of the empirical study show that (1) due to cultural influences the same product components trigger different associations, (2) different cultural product attitudes were identified, and (3) these attitudes are based on different product components in the cultures.
ISBN:
978-3-7369-9283-2
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1285582
Date of submission:
21.12.2015
Oral examination:
17.06.2016
Last change:
03.08.2016
 BibTeX