User: Guest  Login
Original title:
Der Einfluss kultureller Rahmenbedingungen auf Produktassoziationen und -einstellungen 
Translated title:
Cultural influences on product associations and attitudes 
Year:
2016 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.) 
Referee:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.); Strack, Micha (Priv.-Doz. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft; WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
sensorische Produktforschung, Kultur, Produktassoziationen, Produkteinstellungen 
Translated keywords:
sensory research, culture, product associations, product attitudes 
TUM classification:
LAN 051d; OEK 740d 
Abstract:
In der Dissertation wurde erstmals der kulturelle Einfluss auf die assoziative Verarbeitung einzelner Produktcharakteristika untersucht. Die Ergebnisse der empirischen Untersuchung zeigen, dass (1) dieselben Produktbestandteile kulturbedingt unterschiedliche Assoziationen auslösen, (2) kulturverschiedene Produkteinstellungen vorherrschen, und (3) diese Einstellungen durch unterschiedliche Produktbestandteile in den Kulturen bedingt sind. 
Translated abstract:
The dissertation analyses for the first time cultural influences on the associative processing of individual product characteristics. The results of the empirical study show that (1) due to cultural influences the same product components trigger different associations, (2) different cultural product attitudes were identified, and (3) these attitudes are based on different product components in the cultures. 
ISBN:
978-3-7369-9283-2 
Oral examination:
17.06.2016 
Last change:
03.08.2016