User: Guest  Login
Original title:
The Effect of Life Transitions and Emotions on Food Choices in Older Adults
Translated title:
Der Einfluss von Transitionsphasen und Emotionen auf Lebensmittelwahl bei älteren Erwachsenen
Author:
Reitmeier, Martina
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.)
Referee:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.); Welpe, Isabell Melanie (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Life Transitions, Emotions, Food Choices, Older Consumers
Translated keywords:
Transitionsphasen, Emotionen, Lebensmittelwahl, ältere Erwachsene
TUM classification:
LAN 051d; OEK 740d
Abstract:
In times of product abundance and information overload, new marketing approaches have to be found in order to successfully launch food products on the market. Results of this dissertation confirm life transitions as “moments of change” – namely those times when preference changes in older adults occur more often. Moreover, positive life transitions have been found to increase the likelihood of making novel choices. Implications of these findings are relevant for the marketing of new products, co...     »
Translated abstract:
Um in Zeiten von Produktvielfalt und Informationsüberflutung auf dem Lebensmittelmarkt erfolgreich zu sein, bedarf es neuer Marketingansätze. Ergebnisse dieser Dissertation bestätigen Transitionsphasen als „Momente des Wandels“ – als jene Zeiten, in denen ältere Konsumenten ihre Präferenzen häufiger ändern. Insbesondere positiv wahrgenommene Transitionsphasen erhöhen die Offenheit für neue Produkte. Die Ergebnisse sind relevant für das Marketing neuer Produkte, Konsumentensegmentierung und polit...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1281122
Date of submission:
11.11.2015
Oral examination:
11.04.2016
File size:
1139569 bytes
Pages:
133
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20160411-1281122-1-6
Last change:
10.05.2016
 BibTeX