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Original title:
Die latenten Moderatoren im Preis- und Qualitätsbewertungsprozess bei Neuprodukten auf dem Lebensmittelmarkt
Translated title:
The latent moderators in the price and quality experience process for new products in the food market
Author:
Lemmerer, Andreas
Year:
2015
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.); Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.)
Language:
de
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft; WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
LAN 051d; LEB 930d
Abstract:
Diese Dissertation untersucht konsumentenspezifische Einflussfaktoren auf heterogenes Adoptionsverhalten bei neuen Produkten auf dem deutschen Lebensmittelmarkt. Dabei liegt der Fokus auf Einstellungen, Gewohnheit sowie internen Referenzpreisen als latente Moderatoren heterogener Wirkungen von Produktattributen. Die Forschungsfragen werden auf Basis von Haushaltspaneldaten unter Anwendung der Mehrebenenanalyse beantwortet. Dabei ist der speziellen Struktur von Haushaltspaneldaten Rechnung zu tra...     »
Translated abstract:
This dissertation investigates consumer-related influencing factors on heterogeneous new product adoption behavior in the German food market. The focus is on attitudes, habit, and internal reference prices as latent moderators of heterogeneous effects of product attributes. The research questions are addressed by employing household panel data and multilevel modeling. Since it is necessary to account for the special structure of household panel data, this dissertation also addresses methodologic...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1241368
Date of submission:
23.02.2015
Oral examination:
15.10.2015
File size:
611903 bytes
Pages:
68
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20151015-1241368-1-3
Last change:
13.11.2015
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