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Original title:
Context-Centric Design of Automotive Human-Machine Interfaces
Translated title:
Kontext-zentrisches Design der Automotive Mensch-Maschine Schnittstelle
Author:
Mercep, Ljubo
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Knoll, Alois (Prof. Dr. habil.); Spiegelberg, Gernot (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
Keywords:
hmi, automotive, context-processing
Translated keywords:
mensch-maschine interaktion, automotive, kontextverarbeitung
Abstract:
Automotive human-machine interfaces are increasingly relying on situation awareness and context processing in order to improve the safety and user experience. This work suggests a context-centric approach to designing a human-machine interface, which places the focus on the context modelling and context usage. In the first step, a unified human-machine interaction strategy is defined. In the second step, the resulting requirements are analyzed and the appropriate solutions are implemented.
Translated abstract:
Die Mensch-Maschine Schnittstelle in einem Fahrzeug wird zunehmend durch Situationsbewusstsein und Kontextverarbeitung erweitert, um die Sicherheit und die Bedienbarkeit zu verbessern. Diese Arbeit schlägt ein kontext-zentrisches Design der Mensch-Maschine Schnittstelle vor, bei welchem die Abbildung und die Verwendung des Kontextes im Fokus stehen. In dem ersten Schritt wird eine übergeordnete Mensch-Maschine Interaktionsstrategie definiert. In dem zweiten Schritt werden die aus der Strategie r...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1185409
Date of submission:
21.01.2014
Oral examination:
04.08.2014
File size:
23055250 bytes
Pages:
154
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20140804-1185409-0-5
Last change:
09.09.2014
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