User: Guest  Login
Original title:
Nutzungsgerechte Dimensionierung des elektrischen Antriebssystems für Plug-In Hybride
Translated title:
Customer dependent dimensioning of the electric drive trains for Plug-In Hybrids
Author:
Nies, Benedikt Johannes
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lindemann, Udo (Prof. Dr.)
Referee:
Lindemann, Udo (Prof. Dr.); Steinert, Martin (Prof., Ph.D.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Abstract:
Die Höhe der Reduktion des Kraftstoffverbrauchs für elektrifizierte Antriebsstränge als Plug-In Hybride realisiert hängt sehr stark von der Art der Nutzung ab. Die Arbeit analysiert das Nutzungsverhalten in seinen wesentlichen Größen und leitet darauf aufbauend ein Vorgehen ab, entsprechend dem Nutzungsverhalten eine Initialdimensionierung des elektrischen Antriebssystems vorzunehmen. Diese Initialdimensionierung wird wird validiert und in Abhängigkeit verschiedener Randbedingungen bewertet.
Translated abstract:
The fuel efficiency of Plug-In Hybrid power trains is dependent on the type of use. The work presents an approach to analyze the driver's behavior in order to estimate a system dimensioning of the electric drive train. The analysis is realized with help of cluster analysis and energetic simulation model of the power train.This system dimensioning is validated and evaluated in terms of changing conditions like charging frequency.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1182610
Date of submission:
09.12.2013
Oral examination:
07.08.2014
File size:
5557551 bytes
Pages:
147
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20140807-1182610-0-3
Last change:
26.08.2014
 BibTeX