User: Guest  Login
Original title:
Opportunities to Learn Mathematical Proofs in Geometry
Original subtitle:
Comparative Analyses of Textbooks from Germany and Taiwan
Translated title:
Lerngelegenheiten für geometrisches Beweisen
Translated subtitle:
Eine vergleichende Analyse deutscher und taiwanesischer Schulbücher
Author:
Chang, Yu-Ping
Year:
2013
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.)
Referee:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.); Lin, Fou-Lai (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
mathematical proofs, geometry, textbooks, grades 7–9, Germany, Taiwan
TUM classification:
EDU 730f; EDU 510f
Abstract:
Studies have shown that reasoning and proving is a challenge for students. This could partly be due to the way proofs are taught in schools. Mathematics textbooks are an important indicator of teaching. This study aims at investigating opportunities to learn mathematical proofs in German and Taiwanese lower secondary school (grades 7–9) textbooks. The results show that validation of a new idea plays a more important role in Germany, whereas practice with various ideas is more relevant in Taiwan.
Translated abstract:
Begründen und Beweisen stellt für Schülerinnen und Schüler eine große Herausforderung dar. Dies könnte mit der Behandlung im Schulunterricht zusammenhängen. Diese Studie untersucht Lerngelegenheiten für mathematisches Beweisen in deutschen und taiwanesischen Schulbüchern der Sekundarstufe I (Kassen 7 bis 9). Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass in Deutschland die Validierung neuer Ideen eine wesentliche Rolle spielt, während in Taiwan dem Anwenden unterschiedlicher Ideen größere Bedeutung zuko...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1144037
Date of submission:
21.05.2013
Oral examination:
20.07.2013
File size:
8585208 bytes
Pages:
225
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20130720-1144037-0-1
Last change:
12.12.2013
 BibTeX