User: Guest  Login
Original title:
Social Networks and Online Communities 
Original subtitle:
Managing User Acquisition, Activation and Retention 
Translated title:
Soziale Netzwerke und Online Communities 
Translated subtitle:
Management der Akquisition, Aktivierung und Bindung von Nutzern 
Year:
2012 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
von Wangenheim, Florian (Prof. Dr.) 
Referee:
von Wangenheim, Florian (Prof. Dr.); Algesheimer, René (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
Online Community, Social Network, User Participation 
Translated keywords:
Online Community, Soziale Netzwerke, Nutzungsverhalten 
TUM classification:
SOZ 220d; OEK 740d; PSY 420d 
Abstract:
Online communities and online social networks operate in an increasingly saturated market with fierce competition. Community operators fight for active users, who interact and share content with the community. In order to ensure long-term success, community operators need a better understanding of the drivers of user participation. Based on social network concepts, the present empirical study investigates the influence of social relationships on user behavior. This thesis shows that users diff...    »
 
Translated abstract:
Online Communities und soziale Online-Netzwerke agieren in einem zunehmend gesättigten Markt mit starkem Wettbewerb. Die Betreiber dieser Netzwerke kämpfen um aktive Nutzer, die in der Community interagieren und Inhalte bereitstellen. Um langfristig erfolgreich zu sein brauchen die Betreiber ein besseres Verständnis über die Einflussfaktoren der Community-Nutzung. Auf Basis sozialer Netzwerkkonzepte untersucht die vorliegende empirische Arbeit den Einfluss von sozialen Beziehungen auf das Nutzer...    »
 
Oral examination:
20.06.2012 
File size:
1923360 bytes 
Pages:
322 
Last change:
21.04.2015