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Original title:
Die horizontale Gleislagestabilität des Schotteroberbaus mit konventionellen und elastisch besohlten Schwellen 
Translated title:
Lateral stability of the ballasted track with conventional sleepers and with under sleeper pads 
Year:
2012 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen 
Advisor:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.) 
Referee:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.); Veit, Peter (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen 
Keywords:
horizontale Gleislagestabilität, Gleisverwerfung, Schotteroberbau, Querverschiebewiderstand, Schwellenbesohlung, elastisch besohlte Schwelle 
Translated keywords:
lateral track stability, track buckling, ballasted track, lateral resistance, under sleeper pad 
Controlled terms:
Gleislage; Schotter; Schwelle Bauwesen 
TUM classification:
BAU 760d 
Abstract:
Der Einsatz von elastischen Schwellenbesohlungen im Schottergleis führt zur Minimierung der Schotterbeanspruchung sowie zur Reduzierung der Lärmbelastung und der Erschütterungen, was insbesondere für Bebauungen im Nahbereich von Bahnstrecken wichtig ist. Gleichzeitig soll das Gleis ein sicherer Fahrweg für den Hochgeschwindigkeitsverkehr bleiben, indem die Schwellen weiterhin einen ausreichend hohen Querverschiebewiderstand gewährleisten. Durch umfangreiche Untersuchungen im Labor und im Betrieb...    »
 
Translated abstract:
The application of under sleeper pads (USP) in ballasted tracks is to minimize the stress level in ballast and to reduce the noise and vibration, which is especially important for the buildings near the railway lines. Additionally safety has to be still ensured for the high speed lines. Therefore it is necessary, that the sleepers guaranty a sufficient high lateral resistance. Basic investigations by intensive laboratory and field measurements as well as the knowledge from the newly developed Fi...    »
 
Oral examination:
07.02.2012 
File size:
19631163 bytes 
Pages:
300 
Last change:
24.04.2012