User: Guest  Login
Original title:
Eine Bewertung der technischen Zuverlässigkeit aus Sicht von Fluggesellschaften
Translated title:
Evaluation of the impact of technical dispatch reliability on airlines
Author:
Brückner, Björn
Year:
2012
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Schmitt, Dieter (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Referee:
Baier, Horst (Prof. Dr.); Schmitt, Dieter (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel; WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Technische Zuverlässigkeit, Fluggesellschaften, Streckennetzwerke
Abstract:
Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der Frage nach dem monetären Wert der technischen Zuverlässigkeit für eine Fluggesellschaft. Zu diesem Zweck wurde ein GRASP Algorithmus in Verbindung mit einer Monte-Carlo Simulation entwickelt, der Flugpläne unter Variation statistischer Kenngrössen , Verwendung von Kostenfunktionen und Recovery-Strategien bewertet. An Hand zweier Fallstudien zu typischen Kurzstreckennetzwerken wurde demonstriert, dass eine Fluggesellschaft bei 99.5% Zuverlässigkeit...     »
Translated abstract:
The present work deals with the question of the monetary value of the technical reliability of an airline. For this purpose a GRASP algorithm was combined with a Monte Carlo simulation to evaluate airline schedules under variation of statistical characteristics, use of cost functions and airline recovery strategies. On the basis of two case studies of typical short-haul networks it was demonstrated that an airline with 99.5% technical dispatch reliability typically bears between 2-3% of addition...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1083566
Date of submission:
02.11.2011
Oral examination:
19.07.2012
File size:
3348233 bytes
Pages:
169
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20120719-1083566-1-9
Last change:
29.01.2013
 BibTeX