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Original title:
Flankenbruch - Eine Grenze der Zahnradtragfähigkeit in der Werkstofftiefe
Translated title:
Flank Breakage - A limitation of the gear load capacity beyond the material depth
Author:
Witzig, Jochen
Year:
2012
Document type:
Dissertation
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Höhn, Bernd-Robert (Prof. Dr.)
Referee:
Höhn, Bernd-Robert (Prof. Dr.); Stahl, Karsten (Prof. Dr.); Zoch, Hans-Werner (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Flankenbruch, Berechnung von Flankenbruch, Lokales Konzept, Werkstoffanstrengung, Werkstofftiefe, Schubspannungsintensitätshypothese
Translated keywords:
Flank breakage, calculation of flank breakage, Material depth, Material strength, Material strain
Abstract:
Die vorliegende Arbeit befasst sich mit der Schadensart Flankenbruch. Im Rahmen umfangreicher experimenteller Untersuchungen wurde diese Schadensart systematisch untersucht. Dabei wurden zwei werkstoffspezifische Wöhlerlinien ermittelt, in ergänzenden Untersuchungen wurden maßgebende Einflussparameter wie Geometrie, Wärmebehandlung und Einsatzhärtungstiefe untersucht. Im Rahmen von theoretischen Untersuchungen wird ein höherwertiges Beurteilungsverfahren basierend auf der lokalen Gegenüberstellu...    »
Translated abstract:
The present research work deals with the damage type of flank breakage. In line with the comprehensive experimental investigations, this type of damage was systematically investigated. Beside the main investigations, in which two material specific S-N-curves (Wöhler curves) were determined, supplementary investigations showed the main influences on this type of damage such as geometry, heat treatment and case hardening depth. In the line of the theoretical work, a calculation model of a superior...    »
Date of submission:
10.08.2011
Oral examination:
15.06.2012
File size:
194604891 bytes
Pages:
189
Last change:
23.08.2012
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