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Original title:
Szenariobasierte Methode zur ökonomischen Lärm- und Emissionsbewertung zukünftiger Flugzeugkonzepte
Translated title:
Scenario-based methodology for the economic noise and emission evaluation of future aircraft concepts
Author:
Phleps, Peter
Year:
2011
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Prof. Dr.-Ing. Mirko Hornung
Language:
de
Subject group:
TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein)
Keywords:
Szenariotechnik, Technologiebewertung, ökonomische Flugzeugbewertung
Translated keywords:
Scenario techniques, technology evaluation, economic aircraft evaluation
Abstract:
Die Unsicherheiten in der zukünftigen Entwicklung von Airline-bezogenen Umweltregularien, -restriktionen und –entgelten erschweren die Bewertung von lärm- und emissionsreduzierenden Flugzeugtechnologien. Vor diesem Hintergrund wird eine Methode entwickelt und angewendet, welche die Bewertung zukünftiger Flugzeugkonzepte in Zusammenhang mit lärm- und emissionsabhängigen Einsparungen in den direkten Betriebskosten einer Airline ermöglicht. Das Lösungskonzept basiert auf der Kombination von klassis...     »
Translated abstract:
High uncertainties in the future development of airline environmental regulations, restrictions and charges complicate the noise and emission related evaluation of new aircraft. Thus, a methodology focusing on the evaluation of noise and emission specific direct operating cost savings for future aircraft concepts is developed and applied. The implementation concept is based on the combination of classical procedures for economic aircraft evaluation with scenario techniques. The application of th...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1080043
Controlled terms:
Flugzeugbau ; Umweltverträglichkeit ; Fluglärm ; Emissionsverringerung ; Luftverkehrsgesellschaft ; Betriebskosten ; Kostenschätzung ; Kostenbestimmungsfaktor
Last change:
03.03.2014
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