User: Guest  Login
Original title:
Methode zur Berechnung der Feldeffektivität integraler Fußgängerschutzsysteme
Translated title:
Benefit calculation of integrated pedestrian protection systems
Author:
Schramm, Stefan
Year:
2011
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Heißing, Bernd (Prof. Dr.)
Referee:
Heißing, Bernd (Prof. Dr.); Günthner, Willibald A. (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Fahrzeugsicherheit, Fußgängerschutz, Aktive Sicherheit, Effektivität
Translated keywords:
vehicle safety, pedestrian safety, active safety, benefit
Abstract:
Der Trend der Fahrzeugsicherheit bewegt sich in Richtung eines integralen Ansatzes. Durch diese Strategie erfolgt eine übergreifende Betrachtung fahrzeugseitiger Schutzmaßnahmen im gesamten Unfallverlauf. Für eine Berechnung der Feldeffektivität integraler Sicherheitsmaßnahmen zum Fußgängerschutz wurde die Bewertungsmethode PreEffect-iFGS entwickelt. Durch PreEffect-iFGS erfolgt eine Quantifizierung der Leistungsfähigkeit integraler Systemstrategien zum Fußgängerschutz im Realunfallgescheh...     »
Translated abstract:
The trend of vehicle safety is moving towards an integrated approach. This strategy leads to a comprehensive view of the vehicles’ safety measures during an accident. For the benefit calculation of integrated pedestrian protection systems the procedure PreEffect-iFGS was developed. PreEffect-iFGS is quantifying the performance of integrated pedestrian safety systems in real world accidents by the reduction of injured pedestrians. The focus in designing the calculation procedure was put on an int...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1072193
Date of submission:
20.09.2010
Oral examination:
30.03.2011
File size:
14324307 bytes
Pages:
161
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20110330-1072193-1-0
Last change:
20.04.2011
 BibTeX