Original title:
IP Network Planning for Realtime Services with Statistical QoS Guarantees
Translated title:
Planung von IP-Netzen für echtzeitkritische Dienste mit statistischen QoS Kriterien
Author:
Sharafeddine, Sanaa
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Eberspächer, Jörg (Prof. Dr.)
Referee:
Müller, Paul (Prof. Dr.); Puente León, Fernando (Prof. Dr.)
Format:
Subject group:
ELT Elektrotechnik
Keywords:
Multimedia; Network Planning; IP Networks; Traffic Theory; Traffic Measurements
This dissertation investigates various areas of IP network planning for realtime services. These areas are traffic characterization, capacity assignment, robust network dimensioning, and network planning tool development. In regards to traffic characterization, various clients of realtime services are tested in different situations and their traffic is characterized using known models. Motivated by the fact that hard quality guarantees incur extremely high costs, this dissertation exploits the i...     »
Diese Arbeit befasst sich mit verschiedenen Aspekten der Planung von IP-Netzen für echtzeitkritische Dienste. Es werden primär die Themenbereiche Verkehrscharakterisierung und Kapazitätsplanung unter Berücksichtigung von Dienstgüte- und Robustheitsanforderungen adressiert. Im Rahmen der Untersuchungen zur Verkehrscharakterisierung sind verschiedene Echtzeit- Applikationen in unterschiedlichen Anwendungsszenarien betrachtet worden. Als Ergebnis der Forschungsarbeiten zur Kapazitätsplanung werden...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München