Comprehensive photosensor research for large liquid scintillator neutrino detectors
Umfassende Photodetektor-Forschung für große Flüssigszintillator-Neutrinodetektoren
Tippmann, Marc André
Fakultät für Physik
Oberauer, Lothar (Prof. Dr.)
Oberauer, Lothar (Prof. Dr.); Ulrich, Andreas (Prof. Dr.)
PHY Physik
photomultiplier, liquid scintillator neutrino detector, early afterpulse, transit time distribution, pulse shape analysis, photosensor
Photomultiplier, Flüssigszintillator-Neutrinodetektor, frühe Nachpulse, Laufzeitverteilung, Pulsformanalyse, Lichtsensor
PHY 400; PHY 900