Electronic-Ionic Transport in Organic-Inorganic Hybrid Perovskite Solar Cells: A Combined Theoretical and Experimental Study
Elektronen-Ionen-Transport in organisch-inorganisch hybriden Perowskit Solarzellen: Eine kombinierte theoretische und experimentelle Studie
Singh, Ajay
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Gagliardi, Alessio (Prof. Dr.)
Gagliardi, Alessio (Prof. Dr.); Redinger, Alex (Prof. Dr.)
ELT Elektrotechnik
Hybrid Perovskites, Tandem Cells, Semitransparent, Solar Cells
TEC 030
The thesis presents combined theoretical and experimental studies on electronic-ionic transport in organic-inorganic hybrid perovskite (OIHP) solar cells. Drift-diffusion simulations are used to study loss mechanisms and ways to improve the performance of OIHP solar cells. Device optimization of tandem perovskite cells is proposed. A new insight into the JV hysteresis is obtained. Finally, semitransparent perovskite solar cells have been fabricated in the lab using a new chemical route.
Diese Arbeit präsentiert eine theoretisch-experimentelle Studie des Elektronen-/Ionentransportes in organisch-inorganisch hybriden Perowskit (OIHP)-Solarzellen. Drift-Diffusionsmodelle werden zur Untersuchung der Verlustmechanismen und zur Verbesserung von OIHP Solarzellen genutzt. Optimierung von Tandem-Perowskit-Solarzellen werden präsentiert. Neue Einblicke in die Strom-Spannungshysterese werden beschrieben. Letztendlich wurden semi-transparente Perowskit-Solarzellen unter neuen chemischen Ve...     »
10.02.2021
03.11.2021