User: Guest  Login
Author(s):
Poscher, Reinhold
Title:
Effiziente Abstandsberechnungen mit Swept-Sphere Volumen für Echtzeit Kollisionsvermeidung in der Robotik
Translated title:
High-Performance Distance-Evaluation with Swept-Sphere-Volumes for Realtime Collision Avoidance in Robotics
Diese Arbeit befasst sich mit der Entwicklung eines Software-Moduls zur effizienten Abstandsberechnung für Echtzeit Kollisionsvermeidung. Die Darstellung komplexer Geometrien erfolgt dabei durch Verknüpfung von drei einfachen Primitiven aus Swept-Sphere-Volumes. Ziel ist eine effiziente Auswertung des minimalen Abstands zwischen zwei geometrischen Objekten durch Ausnützung von Vektorisierung und Parallelisierung im Berechnungsprozess. Die Arbeit umfasst neben der Implementierung des Moduls eine...     »
Translated abstract:
This thesis deals with the development of a software module designed for realtime collision avoidance by an efficient distance-evaluation. Complex geometries are therefore represented by a combination of three simple swept-sphere-volume primitives. The goal is an efficient evaluation of the minimal distance between two objects exploiting SIMD and parallelization capabilities. Besides the implementation of the module, the thesis includes a performance evaluation as well as a detailed code documen...     »
Subject:
MAS Maschinenbau
DDC:
620 Ingenieurwissenschaften
Advisor:
Seiwald, Philipp; Sattler, Moritz
Referee:
Rixen, Daniel J. (Prof. Dr.)
Year:
Pages: