Masterarbeit
Author(s):
Barraza Montiel, Guillermo Alejandro
Title:
Near-wall Grid Adaptation during Simulation - Assessment of Methods and Implementation
This thesis presents the assessment and implementation of a near-wall grid adaptation strategy during simulation with emphasis on incompressible turbulent aerodynamic flows. The adaptation technique ensures an appropriate local resolution of the mesh depending on the near-wall flow physics to be captured, namely y + , by solving a Laplacian equation based on the cell-centered displacements. Particular focus in preserving the integrity and grading between subsequent layers of the structured mes...     »
Diese Arbeit befasst sich mit der Untersuchung und Implementierung einer wandnahen Netzadaptionsstrategie während der Simulation mit Schwerpunkt auf inkompressiblen, turbulenten aerodynamischen Strömungen. Die adaptive Netzverfeinerung gewährleistet eine passende lokale Auflösung des Netzes abhängig von von der wandnahen Strömung mittels y + , durch Lösung einer Laplacegleichung über den zellenbasierten Verschiebungen. Ein besonderer Fokus liegt auf der Erhaltung der Struktur und des Wachstumsfa...     »
Subject:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen