Global Donor and Acceptor Splicing Site Kinetics in Human Cells
Umfassende Donor- und Acceptorkinetik in menschlichen Zellen
Wachutka, Leonhard
Fakultät für Informatik
Gagneur, Julien (Prof. Dr.)
Gagneur, Julien (Prof. Dr.); Friedel, Caroline (Prof. Dr.)
PHY Physik
Using Transient Transcriptome sequencing (TT-seq) enabled, for the first time, the genome-wide quantification of the half-lives of individual donor site and acceptor site bonds as well as the rate of formation of splice junctions. A systematic search for genetic predictors of the splicing processes showed that the donor site cleavage time is limited by polymerase elongation and allowed for estimating the interaction effects between several spliceosome components and the RNA at single nucleotide...     »
Mithilfe von Transient Transcriptome sequencing (TT-seq) ist es uns erstmals gelungen die Halbwertszeiten von Donor- und Acceptor- Bindungsstellen, sowie deren Syntheseraten, auf der Ebene einzelner Ester-Bindungen zu messen. Eine gründliche Untersuchung der kinetischen Splicing-Parameter zeigte, dass die Halbwertszeit eines Donors durch die Elongation von Pol II limitiert ist. Ferner konnten wir die Interaktionen zwischen den verschiedenen Komponenten des Spliceosomes und der RNA auf molekulare...     »
Serie / Reihe:
Selected Topics of Electronics and Micromechatronics