Reasons, Influencing Factors and Pattern of Herbal Medicine Usage in Germany
Gründe, Einflussfaktoren und Nutzungsgewohnheiten für die Verwendung pflanzlicher Medikamente in Deutschland
Welz, Alexandra Nicola
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Menrad, Klaus (Prof. Dr.)
Menrad, Klaus (Prof. Dr.); Königstorfer, Jörg (Prof. Dr.)
WIR Wirtschaftswissenschaften
Herbal Medicine, Usage Pattern, Reasons for Use
Pflanzliche Medizin, Nutzungsverhalten, Gründe für die Verwendung
The use of herbal medicine for treating illnesses or for enhancing the wellbeing is widespread in Germany and worldwide, and prevalence rates show a steady increase. Despite its popularity little is known about the usage pattern, influencing factors and the reasons why people decide in general, initially or repeatedly for this kind of treatment. Within this thesis, these gaps will be closed and a comprehensive analysis of the use of herbal medicine for the general German population will be provi...     »