Masterarbeit
Author(s):
Steck, Jessica
Title:
Methodological Approach to Identify Automation Risks of Highly Automated Vehicles Using STPA
Translated title:
Methodischer Ansatz zur Identifizierung von Automationsrisiken von hochautomatisierten Fahrzeugen mittels STPA
The development of highly automated vehicles requires a careful analysis of all arising risks. These risks can be categorized into three groups: risks through (1) a malfunctioning system, (2) a failing interaction between the automated driving system and the human driver, and (3) an unexpected automated vehicle behavior. This work focuses on category (3) – the risks arising when the automated vehicle behaves differently to common human driving. A method is developed to identify and analyze risks...     »
Bei der Entwicklung von hochautomatisierten Fahrzeugen müssen neu entstehenden Risiken analysiert und in die Systementwicklung einbezogen werden. Diese Risiken können in drei Kategorien eingeteilt werden: Risiken durch (1) ein Fehler im System, (2) eine fehlerhafte Interaktion zwischen Mensch und System und (3) ein unerwartetes Verhalten des Systems. Der Fokus dieser Arbeit liegt in Kategorie (3) – Risiken, die durch das abweichende Fahrverhalten von automatisierten Fahrzeugen zu dem des Mensche...     »
Keywords:
Automated Driving, Risks, Hazard, Driving Behavior
Subject:
MAS Maschinenbau
DDC:
620 Ingenieurwissenschaften
Advisor:
Ponn, Thomas; Lienkamp, Markus (Prof. Dr.)
Pages:
Language from translation: