Masterarbeit
Title:
Adaptive Model Order Reduction of Structured DAEs by Krylov Subspace Methods
Translated title:
Adaptive Modellordnungsreduktion Strukturierter DAEs mittels Krylow-Unterraumverfahren
In this work model order reduction (MOR) of differential algebraic equations (DAEs), with focus on structured, linear time-invariant systems, is investigated. As usual in the DAE-setting it is assumed, that the spectral projectors, which describe the structure of the model, are available. Those allow a separation of the actual dynamics and the involved algebraic equations which describe a constraint manifold to which the dynamics are bounded. While H2 pseudo-optimal reduction by the Krylov-ba...     »
Diese Arbeit behandelt die Modellordnungsreduktion (MOR) von differential-algebraischen Gleichungssystemen (DAEs), wobei der Fokus auf strukturierten und linear-zeitinvarianten Systemen liegt. Wie üblich bei der Reduktion von DAEs wird davon ausgegangen, dass die spektralen Projektoren, welche die Struktur des Modells beschreiben, zur Verfügung stehen. Diese erlauben eine Aufteilung in die eigentliche Dynamik und einen Satz von algebraischen Gleichungen, welche eine Mannigfaltigkeit bestimmen au...     »
Subject:
MAS Maschinenbau; MAT Mathematik
DDC:
510 Mathematik; 620 Ingenieurwissenschaften
Advisor:
Castagnotto, Alessandro; Varona, Maria Cruz; Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Pages:
Language from translation: