Masterarbeit
Autor(en):
Stark, Tina
Titel:
Development and Evaluation of a Robust Portfolio Modeling Approach with Budgeted Robustness
Robust Portfolio Modeling (RPM) deals with project portfolio selection problems with multiple objectives and incomplete information. The standard approach analyzes all scenarios of uncertain parameters to compute non-dominated portfolios and is therefore regarded as too conservative. In a first advancement to adjustable robustness, Fliedner and Liesiö (2014) provide a control parameter that scales the considered uncertainty set and limits the deviation of uncertain data from their most likely re...     »
übersetzter Abstract:
Robuste Portfolio Modellierung (RPM) beschäftigt sich mit der Auswahl von Projektportfolios bezüglich mehrerer Zielkriterien und unter Informationsunsicherheit in Form ungewisser Parameter. Dabei führt die Berücksichtigung von Realisierungen dieser Parameter innerhalb einer durch den Entscheider spezifizierten Ungewissheitsmenge zu robusten Lösungen. Das Standardverfahren betrachtet alle Realisierungen aus der Ungewissheitsmenge und berechnet auf Basis szenarioweiser Vergleiche die Lösungsmenge...     »
Prof. Dr. Rainer Kolisch, Prof. Dr. Rudi Zagst
Prof. Dr. Rainer Kolisch, Prof. Dr. Rudi Zagst