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Original title:
Maßnahmen zur Reduzierung der CO2-Emissionen von Verbrennungsmotoren durch Reibungsoptimierung des tribologischen Systems Kolbengruppe
Translated title:
Measures to reduce CO2 emissions of internal combustion engines by optimized friction of the tribological system of the piston assembly
Author:
Merkle, Andre
Year:
2015
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Wachtmeister, Georg (Prof. Dr.)
Referee:
Wachtmeister, Georg (Prof. Dr.); Ulbrich, Heinz (Prof. Dr. Dr. habil.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Verbrennungsmotor, Kolbengruppe, Reibung, Kraftstoffverbrauch
Translated keywords:
internal combustion engine, pistion assembly, friction, fuel consumption
TUM classification:
MAS 520d
Abstract:
Die vorliegende Dissertation untersucht die mechanischen Verluste des tribologischen Systems Kolbengruppe im Verbrennungsmotor. Ziel der Arbeit ist die Reduzierung des Kraftstoffverbrauchs und damit der CO2-Emissionen. Hierzu werden detaillierte experimentelle Untersuchungen an einem Einzylinder-Forschungsmotor durchgeführt. Im Ergebnis wird durch eine Kombination von neuartigen und dennoch seriennahen konstruktiven Maßnahmen eine erhebliche Reduzierung der mechanischen Verluste der Kolbengruppe...     »
Translated abstract:
This dissertation examines the mechanical losses of the tribological system of the piston assembly in the internal combustion engine. The aim is to reduce fuel consumption and thereby CO2 emissions. For this purpose, detailed experimental studies are performed on a single-cylinder research engine. A combination of different innovative design modifications results in a substantial reduction of the mechanical losses of the piston assembly.
ISBN:
978-3-943813-12-8
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1232022
Date of submission:
28.10.2014
Oral examination:
07.05.2015
Last change:
10.07.2015
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