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Original title:
Low-income Consumers as a Source of Innovation?
Original subtitle:
Insights from idea competitions in Brazilian low-income communities
Translated title:
Einkommensschwache Konsumenten als Quelle von Innovationen?
Translated subtitle:
Erkenntnisse aus Ideenwettbewerben in Armenvierteln in Brasilien
Author:
Krämer, Aline
Year:
2014
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Belz, Frank-Martin (Prof. Dr.)
Referee:
Belz, Frank-Martin (Prof. Dr.); Reichwald, Ralf (Prof. Dr. Prof. h.c. Dr. h.c.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
open innovation, consumer integration into innovation, idea competitions, base of the pyramid (BoP), low-income markets in developing and emerging countries
Translated keywords:
Offene Innovationsprozesses, Kundenintegration in Innovationsprozesse, Ideenwettbewerbe, base of the pyramid (BoP), einkommensschwache Märkte in Entwicklungs- und Schwellenländern
TUM classification:
UMW 031d
Abstract:
Previous research identified idea competitions as an ideal technique for integrating consumers into innovation processes. The method aims to identify creative ideas and lead users. The present study investigates the extent to which these objectives can be met when applying the technique in Brazilian low-income markets. In addition, the study expands these findings by exploring how the method enables the transfer of innovation-relevant knowledge from consumers to company professionals.
Translated abstract:
Vorherige Studien haben gezeigt, dass sich Ideenwettbewerbe als Methode für die Integration von Konsumenten in Innovationsprozesse eignen. Die Methode zielt darauf ab, kreative Ideen und Lead User zu identifizieren. Die vorliegende Studie prüft, inwiefern diese Ziele erreicht werden können, wenn die Methode im einkommensschwachen Kontext in Brasilien angewandt wird. Zudem untersucht diese Studie, wie die Methode dazu beiträgt, innovations-relevantes Wissen vom Konsumenten zum Unternehmen zu über...     »
ISBN:
978-3-658-08929-0
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1171893
Date of submission:
21.08.2013
Oral examination:
21.03.2014
Last change:
20.05.2015
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