User: Guest  Login
Original title:
Gelebte Personalentwicklung zur Unterstützung von Lehrerinnen und Lehrern
Original subtitle:
Eine Studie zur Identifikation bestehender guter Praxis in Bayern
Translated title:
Professional development of teachers
Translated subtitle:
A study of good prcatice in Bavaria
Author:
Stuchtey, Sonja
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.)
Referee:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.); Welpe, Isabell M. (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
Personalentwicklung, Feedback, Personalauswahl, Teamarbeit, Autonomie, Angst
Translated keywords:
Professional development, selevtion process, feedback, team work, autonomy, fear
Abstract:
Dank der wachsenden Einsicht zur Bedeutung von Lehrkräften auf die Unterrichtsqualität begann die Forschung zur Personalentwicklung im Bildungskontext in den 90er Jahren, allerdings in Deutschland reduziert auf personenbezogene Maßnahmen, was einen großen Komplex von wissenschaftlich als wirkungsvoll eingestuften Maßnahmen außer Acht lässt. In dieser Arbeit wurde in einer qualitativen Erhebung ermittelt, welche Instrumente der Personalentwicklung im weiten Sinne erfolgversprechend erscheinen und...     »
Translated abstract:
As awareness about the significance of teacher quality for the quality of education rose, the body of scientific research and literature on HR in education grew from the early 90s focused however in Germany on the individual level. Organisational measures have been widely excluded from consideration what does not correspond to the significance attributed in scientific research and management literature. In this study the effect and availability of a wide range of instruments for personal develop...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1483835
Date of submission:
29.04.2019
Oral examination:
21.02.2020
File size:
3618834 bytes
Pages:
222
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20200221-1483835-1-3
Last change:
25.02.2020
 BibTeX