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Original title:
Reporting im Social Entrepreneurship
Translated title:
Reporting in Social Entrepreneurship
Author:
Roder, Barbara
Year:
2010
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Achleitner, Ann-Kristin Prof. Dr. Dr.
Referee:
Achleitner, Ann-Kristin (Prof. Dr. Dr.)
Language:
de
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Social Entrepreneurship, Reporting
Translated keywords:
Social Entrepreneurship, Reporting
TUM classification:
WIR 531d ; WIR 006d
Abstract:
Veränderungen auf der Angebots- wie der Nachfrageseite im Non-Profit-Sektor haben einen zunehmenden Professionalisierungsdruck zur Folge, der das Konzept des Social Entrepreneurship begünstigt. Der Begriff des Social Entrepreneurs bezeichnet eine Person, die mit einem unternehmerischen und innovativen Ansatz ein gesellschaftliches Problem lösen möchte und sich für nachhaltigen gesellschaftlichen Wandel einsetzt. Um die tatsächliche Wirksamkeit dieses Ansatzes zu verdeutlichen, fehlte jedoch bish...     »
Translated abstract:
Changes on the offer as well as the demand side of the non profit sector have entailed an increasing professionalization, that favours the concept of Social Entrepreneurship. A social entrepreneur is a person who tries to solve a social problem with an innovative approach and entrepreneurial methods. The primary goal of this specific type of entrepreneur is not monetary success, but rather the achievement of sustainable and positive social impact for diverse stakeholders. In order to implement a...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=966940
Date of submission:
04.03.2010
Last change:
20.02.2014
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