User: Guest  Login
Original title:
Acquisition of new technology firms – Pioneering advantages and disadvantages of sellers and buyers 
Translated title:
Technologieakquisitionen – 'Pioniervorteile und -nachteile' für Verkäufer und Käufer 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Henkel, Joachim (Prof. Dr.) 
Referee:
Henkel, Joachim (Prof. Dr.); Milanov, Hana (Prof., Ph.D.) 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
first-mover advantages, markets for technology, medical devices 
Translated keywords:
Pioniervorteile, Märkte für Technologie, Medizintechnik 
Abstract:
In my dissertation, I look at markets for technology in the medical device industry. In my first study, I qualitatively explore timing-related decisions behind technology acquisitions. In my second study, I take the viewpoint of the seller involved in such technology acquisitions, and ask whether it is beneficial for the small new entrant to reach the above mentioned milestones early. In my third study, I take the viewpoint of the buyer involved in such technology acquisitions, and ask whether a...    »
 
Translated abstract:
In meiner Arbeit befasse ich mich mit technologieorientierten Unternehmenskäufen in der Medizintechnik. Der erste Teil dieser Arbeit ist eine qualitative Studie, die den Kaufzeitpunkt solcher Übernahmen erforscht. Der zweite Teil dieser Arbeit ist quantitativ und nimmt den Blickwinkel des Verkäufers ein. Im Mittelpunkt steht die Frage, ob es für den Verkäufer vorteilhaft ist, „Pionier“ innerhalb eines neuen Produktsegments zu sein. Der dritte Teil dieser Arbeit ist ebenfalls quantitativ. Ich ste...    »
 
Oral examination:
12.04.2019 
File size:
2503672 bytes 
Pages:
123 
Last change:
30.04.2019