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Document type:
Masterarbeit 
Author(s):
Müller, Fabian 
Title:
Modellierung der Sensorabdeckung autonomer Fahrzeuge zur Berechnung optimaler Annäherungspfade 
Translated title:
Sensor coverage modeling of autonomous vehicles to calculate optimal approach paths 
Abstract:
Die zunehmende Automatisierung von Fahrzeugen bedingt zunehmende Herausforderungen bei deren Homologierung. Für die Absicherung und Freigabe autonomer Fahrzeuge muss theoretisch eine unendliche Anzahl an Testfällen abgeprüft werden, um alle Szenarien des realen Verkehrsgeschehens abzudecken. Selbst mit modernen Methoden und Simulationswerkzeugen ist der sich ergebende Testraum nicht beherrschbar. Aus diesem Grund bedarf es neuer, effizienter Absicherungsmethoden. Der szenariobasierte Ansatz, de...    »
 
Translated abstract:
The increasing automation of vehicles causes increasing challenges in their homologation. For the certification and release of autonomous vehicles theoretically an infinite number of test cases must be considered to cover all scenarios of real traffic. Even with modern methods and simulation tools the resulting test room is unmanageable. For this reason, new, more efficient methods are needed. The scenario-based approach, which is currently being developed in the PEGASUS project, attempts to lim...    »
 
Subject:
MAS Maschinenbau 
DDC:
620 Ingenieurwissenschaften 
Advisor:
Ponn, Thomas 
Referee:
Ponn, Thomas; Lienkamp, Markus (Prof. Dr.) 
Date of acceptation:
15.11.2018 
Year:
2018 
Pages:
113 
Language:
de 
Language from translation:
en 
University:
Technische Universität München 
Faculty:
Fakultät für Maschinenwesen