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Original title:
Consumer response to personalized price promotions for food products 
Translated title:
Verbraucherreaktion auf personalisierte Preisnachlässe für Lebensmittel 
Year:
2022 
Document type:
Dissertation 
Institution:
TUM School of Management 
Advisor:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.) 
Referee:
Menrad, Klaus (Prof. Dr.); Roosen, Jutta (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
TUM classification:
LAN 051; OEK 740 
Abstract:
This thesis examines how consumers respond to personalized price promotion (PPP) for healthier foods. Evidence was collected from a literature review, a laboratory and a field experiment. The findings show PPP has greater behavioral and dietary effects the than the untargeted approach and underline the salience of attitudinal factors in determining promotional responses. This thesis sets a groundwork for developing personalized price interventions as an instrument to tackle obesity. 
Translated abstract:
Diese Dissertation untersucht wie Verbraucher auf personalisierte Preisnachlässe (PPP) für Lebensmittel reagieren. Dazu wurden eine Literaturrecherche, ein Labor- und Feldexperiment durchgeführt. Im Vergleich zum nicht-personalisierten Ansatz hat PPP größere Effekte auf die Lebensmittelauswahl. Die Ergebnisse betonen die Bedeutung von Einstellungsfaktoren bei Reaktionen auf Preisnachlässe. Diese Dissertation legt die Grundlage für die Entwicklung von PPP für gesündere Lebensmittel. 
Oral examination:
07.02.2022 
File size:
5585793 bytes 
Pages:
162 
Last change:
20.04.2022