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Original title:
Performance Optimization of Polymer Electrolyte Membrane Fuel Cells by Application of Structured Cathode Electrodes
Translated title:
Leistungsoptimierung von Polymerelektrolytbrennstoffzelle durch Segmentierung der Kathodenelektrode
Author:
Herden, Susanne
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Chemie
Advisor:
Gasteiger, Hubert A. (Prof. Dr.)
Referee:
Gasteiger, Hubert A. (Prof. Dr.); Bandarenka, Aliaksandr (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
CHE Chemie; PHY Physik
TUM classification:
CHE 140d; CIT 335d
Abstract:
The purpose of this thesis is to improve the performance of polymer electrolyte fuel cells by segmenting the cathode electrode. Reasons for that approach are that the conditions within the active area of a fuel cell are locally different. These varying conditions lead to an inhomogeneous current density distribution, meaning that the performance in state-of-the-art fuel cells is not optimized over the whole active area of the electrode.
Translated abstract:
Ziel dieser Arbeit war es durch lokale Materialanpassungen der Kathodenelektrode eine Leistungssteigerung in der Polymerelektrolytbrennstoffzelle zu erzielen. Hintergrund dieser Herangehensweise war, dass die Bedingungen innerhalb der aktiven Fläche der MEA (Membrane Electrode Assembly) lokal variieren. Diese variierenden Bedingungen entlang des Flussfelds haben eine inhomogene Stromdichteverteilung über die MEA Folge. Das bedeutet, dass in Stand der Technik Brennstoffzellen lokal nicht überall...     »
Series:
Physikalische Chemie
ISBN:
978-3-8439-3906-5
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1443615
Date of submission:
22.06.2018
Oral examination:
19.11.2018
Last change:
23.05.2019
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