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Original title:
Output-Only Aeroelastic Analysis of Helicopters in Atmospheric Turbulence 
Translated title:
Output-Basierte Aeroelastische Analyse von Hubschraubern in Atmosphärischer Turbulenz 
Year:
2021 
Document type:
Dissertation 
Institution:
TUM School of Engineering and Design 
Advisor:
Hajek, Manfred (Prof. Dr.) 
Referee:
Hajek, Manfred (Prof. Dr.); Bottasso, Carlo (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau 
Keywords:
Helicopter, Operational Modal Analysis, Blind Source Separation, Atmospheric Turbulence 
Translated keywords:
Helicopter, Operational Modal Analysis, Blind Source Separation, Atmospheric Turbulence 
TUM classification:
VER 500 
Abstract:
The in-flight quantification of helicopter aeroelastic phenomena can be associated with considerable challenges, since deterministic testing is often beyond the technical limitations. A promising alternative is to exploit natural stochastic perturbations of the system during regular operation. Based on simulations, this work demonstrates that atmospheric turbulence provides an adequate excitation of the elastic helicopter structure to enable in-flight output-only modal analysis. 
Translated abstract:
Die experimentelle Bestimmung aeroelastischer Phänomene von Hubschraubern ist mit großen Herausvorderungen verbunden, da ein deterministisches Testen oft nicht realisiert werden kann. Eine vielversprechende Alternative ist es, etwaige natürliche stochastische Anregungen des Systems auszunutzen. Diese Arbeit zeigt basierend auf Simulationen, dass atmosphärische Turbulenz eine geeignete Anregung von Hubschraubern für eine Modalanalyse darstellt, die ausschließlich auf der Strukturantwort basiert. 
Oral examination:
11.11.2021 
File size:
6000547 bytes 
Pages:
144 
Last change:
13.12.2021