User: Guest  Login
Original title:
Sport PR 2.0
Original subtitle:
Eine empirische Untersuchung zum Einsatz von Social Media-Angeboten in der Sport-PR professioneller Sportvereine am Beispiel von Facebook und Twitter.
Translated title:
Sports PR 2.0
Translated subtitle:
An empiric investigation on how professional sport clubs use social media like Facebook and Twitter in their sports PR.
Author:
Kautz, Fabian
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Sport- und Gesundheitswissenschaften
Advisor:
Schaffrath, Michael (Prof. Dr.)
Referee:
Schaffrath, Michael (Prof. Dr.); Mess, Filip (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
KOM Kommunikationswesen; SPO Sport
Keywords:
Sport-PR, PR, Public Relations, Social Media, Inhaltsanalyse, Social Media-PR, Facebook, Twitter, Online-Inhaltsanalyse, Public Relations
Translated keywords:
Facebook, Twitter, PR, Public Relations, Social Media, Content Analysis
TUM classification:
SPO 580d
Abstract:
Im Rahmen des Promotionsprojektes wird eine Grundlage zur Art des Einsatzes von Social Media in der Sport-PR von professionellen Sportvereinen gegeben. Dafür wird eine Inhaltsanalyse der Plattformen Facebook und Twitter durchgeführt. An 14 Untersuchungstagen in der Saison 2015/16 werden die Posts und Tweets von insgesamt 16 Vereinen aus den Sportarten Basketball, Eishockey, Fußball und Handball untersucht. In Summe umfasst die Analyse 3.412 Beiträge (717 Posts und 2.695 Tweets).
Translated abstract:
This doctoral thesis project describes how professional sport clubs use social media in sports PR. Therefore the project consists in a content analysis of two platforms, Facebook and Twitter. On 14 investigation days during the season 2015/2016 all posts and tweets of an overall of 16 sport clubs are analysed, sports like basketball, icehockey, soccer and handball form part of the investigation. In total the analysis contains 3.412 online contributions (717 posts and 2.695 tweets).
ISBN:
978-3-658-22248-2
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1367596
Date of submission:
13.07.2017
Oral examination:
20.09.2017
Last change:
07.08.2018
 BibTeX