User: Guest  Login
Original title:
Supporting Preservice Teachers’ Ability to Connect Professional Knowledge with Lesson Planning
Translated title:
Die Förderung der Fähigkeit angehender Lehrkräfte, Professionswissen mit der Unterrichtsplanung zu verbinden
Author:
Zaragoza Mulas, Adriana Pilar
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Seidel, Christina (Prof. Dr.)
Referee:
Seidel, Christina (Prof. Dr.); Holzberger, Doris (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
preservice teacher education, theory-practice relationship, lesson planning
Translated keywords:
Lehramtsausbildung, Theorie-Praxis-Verzahnung, Unterrichtsplanung
TUM classification:
EDU 000
Abstract:
This dissertation (1) discusses on the basis of research literature how to support preservice teachers in connecting teaching and learning principles with lesson planning decisions; (2) provides a tool for teacher programs that detects such connections and makes recommendations for its implementation on the basis of field experience; (3) unveils relationships between lesson planning and observation of teaching (professional vision) regarding the use of theory; and (4) suggests ways to gradual...     »
Translated abstract:
Diese Dissertation (1) diskutiert, wie angehende Lehrkräfte dabei unterstützt werden können, Lehr-Lerntheorien mit Planungsentscheidungen zu verbinden; (2) stellt ein Tool bereit, das solche Verbindungen erkennt und gibt Empfehlungen für seine Umsetzung in Lehramtsstudiengängen ab; (3) zeigt Zusammenhänge zwischen Unterrichtsplanung und -beobachtung (Profess. Unterrichtswahrnehmung) hinsichtlich der Theorieanwendung auf, und (4) legt nahe, wie Theorie und Praxis zunehmend miteinander verknüpft...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1703671
Date of submission:
12.04.2023
Oral examination:
07.07.2023
File size:
570061 bytes
Pages:
70
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20230707-1703671-1-5
Last change:
25.07.2023
 BibTeX