User: Guest  Login
Original title:
Bridging the Gap Between Formal and Informal Science Education:
Original subtitle:
Exploring the Effects of Socio-Scientific Museum Exhibitions on Students' Critical Energy Literacy
Translated title:
Die Verbindung von formaler und informeller naturwissenschaftlicher Bildung:
Translated subtitle:
Eine Untersuchung der Auswirkungen einer sozio-wissenschaftlichen Museumsausstellung auf die kritische Energiekompetenz von Schüler:innen
Author:
Kellberg , Sarah
Year:
2023
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Advisor:
Lewalter, Doris (Prof. Dr.)
Referee:
Lewalter, Doris (Prof. Dr.); Nordine, Jeffrey (Prof. Dr.); Neumann, Knut (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
Energy Literacy, Formal Education, Informal Education, Museum, Exhibitions, Socio-Scientific Issues
Translated keywords:
Energiekompetenz, Formale Bildung, Informelle Bildung, socio-scientific issues, Museumssausstellungen
TUM classification:
EDU 450
Abstract:
This dissertation examines the effects of a modern socio-scientific exhibition on the energy transition on students' critical energy literacy and how observed changes depended on students' prior conceptual energy knowledge and topic interest. By examining the extent to which foundational elements of energy literacy, as currently addressed primarily in formal education, influence students' development of progressive agential critical energy literacy in a holistic social science learning environme...     »
Translated abstract:
Diese Dissertation untersucht den Einfluss einer modernen sozio-wissenschaftlichen Ausstellung zur Energiewende auf die kritische handlungsorientierte Energiekompetenz von Schüler:innen und wie dieser vom konzeptionellen Vorwissen und Vorinteresse der Schüler:innen abhängen. Durch den Einbezug dieser grundlegenden Elemente der Energiekompetenz, wie sie derzeit in der Schule vermittelt wird, schlägt diese Dissertation eine Brücke zwischen formaler und informeller Bildung und untersucht wie sich d...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1710694
Date of submission:
15.06.2023
Oral examination:
20.10.2023
File size:
546388 bytes
Pages:
58
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20231020-1710694-1-2
Last change:
19.02.2024
 BibTeX