User: Guest  Login
Original title:
Teacher educators as central agents in an evidence-based practice agenda 
Original subtitle:
An empirical study on their attitudes, professional challenges, and possible solutions 
Translated title:
Lehrerbildner*innen als zentrale Akteure evidenzbasierter Lehrerbildung 
Translated subtitle:
Eine empirische Untersuchung ihrer Einstellungen, professionellen Herausforderungen und möglicher Unterstützungsangebote 
Year:
2021 
Document type:
Dissertation 
Institution:
TUM School of Social Sciences and Technology 
Advisor:
Seidel, Christina (Prof. Dr.) 
Referee:
Seidel, Christina (Prof. Dr.); Thiel, Felicitas (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften 
Keywords:
Evidence-based practice; Teacher educators; Higher education 
Translated keywords:
Evidenzbasierte Praxis; Lehrerbildner*innen; Hochschulbildung 
TUM classification:
EDU 640 
Abstract:
Teacher educators are the central agents to promote evidence-based practice among student teachers. The present dissertation summarizes two empirical studies that investigate teacher educators’ professional characteristics towards evidence-based practice, their current use of research evidence in teaching, and possible support solutions. Results suggest that teacher educators need to be supported in their effort to promote evidence-based practice. Findings further help to identify how to best de...    »
 
Translated abstract:
Lehrerbildner*innen sind die zentralen Akteure, um evidenzbasierte Praxis bei Lehramtsstudierenden zu fördern. Die vorliegende Dissertation umfasst zwei empirische Studien zu den professionellen Merkmalen von Lehrerbildner*innen in Bezug auf evidenzbasierte Praxis, ihrer aktuellen Nutzung von Evidenz und zu einem möglichen Unterstützungsangebot. Die Ergebnisse zeigen, dass Lehrerbildner*innen für die Förderung evidenzbasierter Praxis Unterstützung benötigen und liefern Hinweise, wie Unterstützun...    »
 
Oral examination:
27.09.2021 
File size:
1099099 bytes 
Pages:
59 
Last change:
02.11.2021