User: Guest  Login
Less Searchfields
Simple search
Original title:
The Effectiveness and Effects of Collaboration among Teachers in German Schools 
Translated title:
Die Wirsamkeit und Auswirkungen von Kooperationen zwischen Lehrkräften an deutschen Schulen 
Year:
2021 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät TUM School of Education 
Advisor:
Wittmann, Eveline (Prof. Dr.) 
Referee:
Wittmann, Eveline (Prof. Dr.); Lewalter, Doris (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften 
TUM classification:
EDU 440 
Abstract:
In this dissertation was investigated the influence of teacher collaboration (TC) on student achievement (SA). This was carried out through three publications. Publication (A) analyzed its frequency and the differences among school type and gender of the teachers, publication (B) its relationship with SA, and publication (C) its role as mediator between principal leadership and SA. Findings show the complexity of TC when studied as a construct with several forms, its positive role for SA and the...    »
 
Translated abstract:
In dieser Dissertation wurde untersucht, welchen Einfluss die Lehrerkooperation (TC) auf die Schülerleistungen (SA) hat. Dies geschah anhand von drei Publikationen. Publikation (A) analysierte ihre Häufigkeit und die Unterschiede zwischen Schultyp und Geschlecht der Lehrer, Publikation (B) ihre Beziehung zu SA und Publikation (C) ihre Rolle als Mediator zwischen Schulleiterführung und SA. Die Ergebnisse verdeutlichen die zugrundeliegende Komplexität der TC, ihre positive Rolle für die SA sowie d...    »
 
Oral examination:
14.07.2021 
File size:
405448 bytes 
Pages:
49 
Last change:
02.09.2021