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Original title:
Numerische Simulation von kraftstoffflexiblen, direkteinspritzenden Schiffsmotoren
Translated title:
Numerical Simulation of Fuel-flexible, Direct-injection Marine Engines
Author:
Frankl, Stephanie Gabriele
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Wachtmeister, Georg (Prof. Dr.)
Referee:
Wachtmeister, Georg (Prof. Dr.); Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
TUM classification:
MAS 520
Abstract:
In dieser Arbeit werden Methoden zur effektiven Berechnung und Simulation für das High-Pressure-Dual-Fuel Brennverfahren entwickelt, mit deren Hilfe der experimentelle Aufwand bei der Entwicklung optimierter Motoren reduziert werden kann. Begonnen wird mit der Kraftstoff-Kombination Methan als Hauptkraftstoff und Diesel als Pilotkraftstoff. Mithilfe von experimentellen Daten werden die Simulationsmodelle parametriert, verifiziert und validiert. Nachfolgend wird das Modell auf die Anwendung von W...     »
Translated abstract:
In this work, methods for effective calculation and simulation for the high-pressure dual-fuel combustion process are developed, with the help of which the experimental effort in the development of optimized engines can be significantly reduced. It starts with the fuel combination methane as the main fuel and diesel as the pilot fuel. With the help of experimental data, the simulation models are parameterized, verified and validated. Subsequently, the model will be extended to the application of...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1610655
Date of submission:
18.05.2021
Oral examination:
25.11.2021
File size:
10126595 bytes
Pages:
111
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20211125-1610655-1-0
Last change:
25.01.2022
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