User: Guest  Login
Original title:
Verbessert optimiertes Feedback kommunikative Fertigkeiten bei Medizinstudierenden im Praktikum Ärztliche Gesprächsführung 1?
Translated title:
Does optimized feedback improve communication skills in medical students attending communication skills training part 1?
Author:
Engerer, Daniela Cosima Beatrice Isabel
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Medizin
Advisor:
Berberat, Pascal O. (Prof. Dr.)
Referee:
Berberat, Pascal O. (Prof. Dr.); Diehl-Schmid, Janine S. J. (Prof. Dr.); Seifert-Klauss, Vanadin R. (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
MED Medizin
Keywords:
Kommunikationstraining, Medizinstudierende, Feedback, Schauspielpatienten
Translated keywords:
communication skills training, medical students, feedback, standardized patients
TUM classification:
MED 260; EDU 755
Abstract:
Feedback ist didaktisches Schlüsselelement in der medizinischen Ausbildung, insbesondere für das Unterrichten kommunikativer Fertigkeiten. Jedoch fehlte es bisher an systematischen Untersuchungen bezüglich spezifischer Aspekte des Feedbackprozesses im Kontext von Kommunikationstrainings für Medizinstudierende. Ziel der Studie war es durch ein videogestütztes Prä-Post-Assessment den Effekt eines neuen, auf verhaltensorientiertem Feedback basierenden Kurskonzepts mit einem auf erfahrungsorientiert...     »
Translated abstract:
Feedback is considered a key didactic element in medical education, especially for teaching communication skills. However, specific aspects of the feedback process have not been systematically investigated in the context of communication skills training for medical students. The aim of the study was to compare the effect of a new training concept based on behavior-oriented feedback with one based on experience-oriented feedback using a video-based pre-post assessment. Data on acceptance, student...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1574181
Date of submission:
15.09.2020
Oral examination:
29.03.2021
File size:
13410452 bytes
Pages:
92
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20210329-1574181-1-6
Last change:
07.07.2021
 BibTeX