User: Guest  Login
Original title:
Die Variablenkontrollstrategie in der Grundschule 
Translated title:
The control-of-variables strategy in primary school 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät TUM School of Education 
Advisor:
Lankes, Eva-Maria (Prof. Dr.) 
Referee:
Lankes, Eva-Maria (Prof. Dr.); Neuhaus, Birgit Jana (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften 
Keywords:
Variablenkontrollstrategie, Grundschule, wissenschaftliches Denken 
TUM classification:
EDU 400d 
Abstract:
Die Arbeit betrachtet das implizite und explizite Wissen von Grundschulkindern über die Variablenkontrollstrategie sowie das fachmethodische und fachdidaktische Wissen von Lehrkräften bezüglich der Variablenkontrollstrategie. Dabei wird untersucht, über welches Wissen die Kinder sowie Lehrkräfte verfügen und wie es sich steigern lässt. Zusätzlich werden Grundschulbücher im Bezug auf die Variablenkontrollstrategie analysiert. Die Arbeit zeigt, dass bei Büchern und Lehrkräften weiteres Potenti...    »
 
Translated abstract:
This dissertation examines the implicit and explicit knowledge of primary school children regarding the control-of-variables strategy as well as the syntactic knowledge and pedagogical content knowledge of teachers regarding the control-of-variables strategy. It investigates the actual knowledge of the children and the teachers and how it can be increased. In addition, primary schoolbooks are analyzed referring to the control-of-variables strategy. The work shows that books and teachers still ho...    »
 
Oral examination:
24.07.2019 
File size:
9108181 bytes 
Pages:
284 
Last change:
07.08.2019