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Original title:
Resource-Aware Automotive Control Systems Design
Translated title:
Ressourcenorientierte Entwicklung von Fahrzeugregelungssystemen
Author:
Chang, Wanli
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Chakraborty, Samarjit (Prof. Dr.)
Referee:
Chakraborty, Samarjit (Prof. Dr.); Annaswamy, Anuradha (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
ELT Elektrotechnik
TUM classification:
DAT 260d
Abstract:
In the past decade, more and more functions have been integrated into automobiles. This thesis presents novel approaches in automotive control systems design that take implementation resources into consideration, aiming to improve the control performances for a given amount of resources, or equivalently, realize the required control performances with fewer resources. The focus is on memory, computation and energy resources. A number of real-world applications validate the proposed resource-aware...     »
Translated abstract:
In den vergangenen Jahren wurden immer mehr Funktionen in Fahrzeuge eingebaut. Diese Doktorarbeit präsentiert neuartige Verfahren für den Entwurf von Regelungssystemen in Fahrzeugen. Die Verfahren berücksichtigen Implementierungsressourcen und zielen auf eine Verbesserung des Regelverhaltens für eine gegebene Anzahl an Ressourcen oder, entsprechend, auf eine Realisierung des geforderten Regelverhaltens mit weniger Ressourcen. Der Schwerpunkt liegt hierbei auf Speicher-, Rechen- und Energieressou...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1303608
Date of submission:
03.06.2016
Oral examination:
21.09.2017
File size:
996420 bytes
Pages:
121
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20170921-1303608-1-4
Last change:
23.10.2017
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