Original title:
The development of a state-of-the-art experimental setup demonstrated by the investigation of fuel cell reactions in alkaline electrolyte
Translated title:
Entwicklung eines state-of-the-art Versuchsaufbaus zu Untersuchung von Brennstoffzellenreaktionen in alkalischem Elektrolyt
Author:
Wiberg, Gustav Karl Henrik
Faculty/School:
Fakultät für Chemie
Advisor:
Heiz, Ulrich K. (Prof. Dr.)
Referee:
Hinrichsen, Kai-Olaf (Prof. Dr.); Arenz, Matthias(Prof. Dr.)
Subject group:
CHE Chemie
Keywords:
Electrochemistry, Platinum, Silver, Labview, Electrocatalysis
Translated keywords:
Elektrochemie, Platin, Silber, Elektrokatalyse
The objectives of this work can be separated into three different topics: the design and development of a state-of-the art electrochemical experiment setup, which is then followed by two separate experimental studies in alkaline electrolyte. These studies demonstrate the capabilities of the experimental setup, and each focus on separate model catalysts. The first study investigated the influence of Pt oxide formation on the measured catalytic activity of fuel cell relevant reactions on polycryst...     »
Das Ziel dieser Arbeit kann in drei verschiedene Bereiche unterteilt werden: die Entwicklung eines state-of-the-art elektrochemischen Versuchsaufbaus und zwei separater nachfolgender experimenteller Studien im alkalischen Elektrolyt. Diese Studien zeigen die Leistungsfähigkeit des experimentellen Aufbaus und fokussieren auf unterschiedlichen Modellkatalysatoren. Die erste Studie untersucht den Einfluss der Bildung von Pt-Oxid auf die gemessene katalytische Aktivität, der für die Brennstoffzelle...     »
Date of submission:
25.08.2010