Original title:
Efficient Methods for the Display of highly detailed Models in Computer Graphics
Translated title:
Effiziente Methoden zur Darstellung hochaufgelöster Modelle in der Computergrafik
Author:
Schneider, Jens
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Westermann, Rüdiger (Prof. Dr.)
Referee:
Kuhlen, Torsten (apl. Prof. Dr.); Westermann, Rüdiger (Prof. Dr.)
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
Computer Graphics, Level-Of-Detail Algorithms, Large Data Sets, Hierarchical Data Representations, GPU-friendly Data Compression
Translated keywords:
Computergrafik, Level-Of-Detail Algorithmen, Große Datensätze, Hierarchische Datenrepräsentation, GPU-freundliche Datenkompression
This dissertation examines a class of visualization methods collectively referred to as level-of-detail algorithms. These methods are capable of performing interactive visualizations of large, highly detailed data sets by performing a hierarchical pre-process. At the core of this work are the effective utilization of available bandwidths and the hiding of latencies of external storage devices. We show for several exemplary data sets -- such as gigantic point clouds, high-resolution digital ele...     »
Diese Dissertation untersucht eine Klasse von Visualisierungsmethoden die kollektiv als level-of-detail Algorithmen bekannt sind. Diese sind durch eine hierarchische Voranalyse in der Lage, große, hochdetailierte Daten in Echtzeit zu visualisieren. Kernpunkte der untersuchten Verfahren sind die effektive Ausnutzung von verfügbaren Bandbreiten sowie das Verstecken von Latenzen externer Speichermedien. Wir zeigen am Beispiel einer Reihe von unterschiedlichen Daten, etwa gigantischen Punktwolken, h...     »
Date of submission:
25.11.2008