User: Guest  Login
Language:
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
The goal of this thesis is to leverage network data for marketing applications. We concentrate on two topics: First, ways to improve predictive accuracy of classification tasks are analyzed by leveraging information about the social network of a customer. Respective methods could be analyzed in two field studies with a telecommunication provider. Second, centrality measures for viral marketing are investigated. In case data about the customer network is available, centrality measures can be used...     »
Translated abstract:
Ziel dieser Arbeit ist es Methoden bereitzustellen mit denen Daten über das soziale Netzwerk von Kunden sinnvoll und Nutzen bringend für Anwendungen im Kundenbeziehungsmanagement eingesetzt werden können. Der Schwerpunkt liegt auf zwei Aspekten: Zum einen auf der Erhöhung der Vorhersagegenauigkeit des Kundenverhaltens mittels Einbeziehung von Netzwerkinformation. Dies wird anhand von zwei Fallstudien mit einem Telekommunikationsunternehmen gezeigt. Zum anderen auf der Effizienzsteigerung bei Vir...     »
ISBN:
978-3-940333-26-1