Original title:
Faculty/School:
Fakultät für Physik
Advisor:
Cirac, Ignacio (Prof. Ph.D.)
Referee:
Kleber, Manfred (Prof. Dr.)
Format:
Subject group:
PHY Physik
Keywords:
Quantum Information Theory; Cold Atoms; Entanglement
Translated keywords:
Quanten Informations Theorie; Kalte Gase; Verschränkung
Controlled terms:
Quanteninformatik; Vielteilchensystem; Verschränkter Zustand; Ultrakaltes Atom
TUM classification:
PHY 026d; PHY 022d
This thesis is devoted to the theoretical characterization and generation of strongly correlated many-body states from the perspective of quantum information theory. We first study the entanglement properties of general many-body states and define a new measure for multipartite entanglement, the "Localizable Entanglement (LE)". It quantifies the maximal entanglement that can be localized, on average, between two parties by performing local measurements on the other parties. This measure provides...     »