User: Guest  Login
Faculty/School:
Fakultät für Mathematik
Advisor:
Czado, Claudia (Prof. Ph.D.)
Referee:
Czado, Claudia (Prof. Ph.D.); Fahrmeir, Ludwig (Prof. Dr.)
Format:
Language:
Subject group:
MAT Mathematik; WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Bayes factor; Bayesian inference; grouped move step; high-frequency finance; Markov chain Monte Carlo; multigrid Monte Carlo; ordered probit; price change process; stochastic volatility
Translated keywords:
Bayes-Faktor; Bayes-Inferenz; Grouped-Move-Schritt; hochfrequente Finanzdaten; Markov chain Monte Carlo; multigrid Monte Carlo; Ordered Probit; Prozess der Preisveränderungen; stochastische Volatilität
Controlled terms:
Finanzanalyse; Zeitreihenanalyse; Ordinale Datenanalyse; Regressionsmodell; Mehrgitterverfahren; Markov-Ketten-Monte-Carlo-Verfahren
TUM classification:
MAT 634d; MAT 628d; MAT 629d; WIR 160d